genieten in hoian - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Naomi Rooten - WaarBenJij.nu genieten in hoian - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Naomi Rooten - WaarBenJij.nu

genieten in hoian

Door: naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

05 Augustus 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

we zijn gebleven in hue, overdag hebben we de citadel (forbidden purple city) en twee tombes bekeken. een tombe was volledig voorzien met mozaïek, super mooi! om alle locaties te kunnen bereiken hadden we een scootertje gehuurd. inmiddels zijn Etienne en ik volledig ingeburgerd in het Vietnameese verkeer. Ik manoeuvreer me door de drukte en Etienne stuurt me de goede kant op, top team!! savonds is een vriend van ons die we hebben leren kennen bij de sapa tour bij ons aangesloten. we hebben een hapje gegeten en savonds nog een wijntje gedaan in het hotel. de volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan want we hadden een lange dag voor de boeg, het rijden van de bergpas tussen Huè en Hoi An. Een tocht van 150 kilometer door de bergen op een scooter. het was echt ontzettend tof. het rijden door de bergen, het uitzicht over de baai, echt een hoogtepunt van de vakantie!
savonds zijn we aangekomen in hoian. ons heerlijke hotel was voorzien van zwembad waar we lekker hebben kunnen uitrusten. een groot gedeelte van de mensen met wie we naar sapa zijn gegaan was rond dezelfde tijd in hoi an. dus reden voor een reünie! we hebben gezamenlijk een hapje gegeten en een drankje gedaan. de volgende dag zijn we de stad in gegaan. eerst naar de kleding tailor. ik heb een jurk en een jumpsuit laten maken en Etienne 2 overhemden. savonds veranderd de stad in het stadje van de disney film tangled. de hele stad hangt vol lampionnen! het stadje is super schattig is er amper hoogbouw, er loopt een klein riviertje door de stad, overal lampionnen en het fijnste van alles is dat er ochtends en in het eind van de middag een scooter verbod is waardoor je gewoon rustig over straat kan lopen. in hoian hebben we voor namelijk niks gedaan behalve aan het zwembad en het strand liggen. na al dat reizen is dat echt niet verkeerd!! echt zonnen kon helaas niet zelfs als je in ingesmeerd in de schaduw zat kon je nog knetter hard verbranden (de schouders van Etienne zijn daar helaas het levende bewijs van). vandaag zijn we terug gevlogen naar Ho Chi Minh wat het eindpunt van onze reis inhoudt. De vlucht ging goed en morgen nog een laatste dagje genieten voordat we weer een hele dag in het vliegtuig zitten.

slaaplekker!

• 05 Augustus 2016 - 23:55

Biek:

Het klinkt allemaal fantastisch... Iets om nog lang aan terug te denken! Tot zondag